OVER MIJ

Design voor ‘Business’

Het brede perspectief van een generalist

“Neem wat afstand want, als het werk kleiner is kun je in één blik meer tot je nemen en is het ontbreken van harmonie of proportie eerder zichtbaar.” – Leonardo Da Vinci

CONNECTED

Waarde geven aan je organisatie

We leven in de ‘hyper connected world’. Een wereld waarin kennis en informatie in ons leven en werken een absolute noodzaak is geworden. Creativiteit is daarbij een competentie waarmee je je als moderne organisatie kan onderscheiden. Maar frisse ideeën de wereld in helpen vraagt om een cultuur die divers en transparant is en buiten de plat getreden paden kijkt. Het maakt gebruik van ‘soft skills’ als perspectief, voorstellingsvermogen, empathie en inspiratie.

In deze wereld ben je altijd op zoek naar nieuwe en interessante inzichten over het contact tussen je merk en je (potentiële) klanten.

De klant is leidend tegenwoordig en kiest zelf voor het soort interactie. En door de huidige levensstijl worden die interacties steeds vluchtiger.

Van e-mail sprongen we naar sociale media en nu naar ‘micro-moments’ zoals chat en notificaties. Het vraagt van je merk real-time en uiterst relevante berichten.

Je organisatie zet hiervoor technologie in. Een positieve zaak, want het genereert gelijk ook bruikbare data en moderniseert je werkwijze.

Toch schiet het vaak tekort; de investeringen dragen niet bij aan het doel van je organisatie en ook niet aan de verwachting van de klant.

Een creatieve strategie kan technologie de weg wijzen en met behulp van goede inzichten, kan het de verschillende fasen in de ‘Customer Journey’ op elkaar afstemmen en die verwachtingen doen overtreffen.

SPARREN

Een waardevolle wisselwerking

Als Creatief Strateeg help ik merk-, marketing- en designvragen op te lossen. Ik beweeg me tussen strategie en design, logica en gevoel, denken en doen.

Wil je een mediacampagne starten? Werkt je visuele identiteit niet over de hele linie? Wil je je product of dienst beter positioneren?

Wil je uitvinden hoe je je doelgroep beter aanspreekt? Een experiment doen of aanname testen?

We maken een blauwdruk voor je merk en je dienst en geven het een betekenisvolle lading. Scherp, effectief en snel, want ik weet, de klok tikt.

Door gedegen onderzoek (Context) komen we tot vindingrijke ideeën (Concept) en voeren deze uit op de juiste platformen en kanalen (Creative).

Door te distilleren (Wie?), prioriteren (Wat?) en te simplificeren (Hoe?) werk ik, in directe samenwerking met jou en je team, aan een probleem of project.

Samen wijzen we elkaar objectief op zaken en komen zo tot betere ideeën die, eenmaal uitgewerkt, tot opmerkelijke resultaten leiden.

We testen, meten en corrigeren. Eenmaal op de goede weg, geeft het richting aan je verdere aanbod en is het een filter voor volgende beslissingen.

FOCUS

Een memorabele merk- en klantervaring

Advertenties, posts, webcontent, verpakkingen, video, PR, events, klantenservice, de vele ‘touchpoints’ met de klant vormen een compleet mijnenveld.

Maar je hoeft niet al je geld te steken in elk denkbaar klantencontact. ‘Less’ is maar al te vaak ‘More’.

Focus en een goed creatief concept weet in je merk de juiste persoonlijkheid, meerwaarde en betekenis los te maken.

Focus en het concept weet door obstakels heen te breken. Kortom een gericht doel is waar we voor gaan. Meer aanwezigheid, meer conversie of meer waardevolle ‘leads’.

Je merk gezicht geven is wat ik doe. Gevonden inzichten oppakken en deze kort en bondig vertalen naar een passende merkpersoonlijkheid in woord en beeld.

De ideeën zullen op gepassioneerde wijze tot leven worden gebracht, met andere technische en eventueel creatieve partners indien nodig.

Dus, heb je nog geen goed gedefinieerde marketing strategie, ik kan je helpen; doorloop met mij Context, Concept en Creative. Het kan inspireren, richting geven en actie initiëren, zodat jij kunt zeggen: “Daar gaan we naartoe!”.

Het honorarium kan variëren door de grote van de organisatie en de omvang, complexiteit en duur van een project.

“Propellerhead!”

Laten we een project starten!

11 + 12 =

Concepts in Context
Creatieve Strategie / Design
Eric Smidt

Groningen
Telefoon 050-5252117

Logo BNO